SKRIVET: 2012-02-06, kl 19:07:35 | PUBLICERAT I: Lägenheten

så fin men nu så ful

En gång så fin... men nu så ful.
'
Ska ni någon gång ge mig en blomma, jag kanske har fyllt år, ni är bjudna på middag eller jag kanske rent av sprungit ett marathon... då kan jag tipsa er om en blomma som ligger mig nära hjärtet - orkidéer! Här ser ni en riktigt ståtlig en, men han har tyvärr gjort sitt för den här gången. Dagens besvikelse nr.1.
'
Syrran och jag jäktar hem för att hinna käka innan veckans höjdpunkt - step 2:an. Loggar in för att se vilken tid det var och möts av att passet är inställt. damn. Dagens besvikelse nr.2.
'
Slut på besvikelser - nu sitter vi vid köksbordet och har det mysigt :D
'
Ha en fin kväll!
Kram Julis

SKRIVET: 2012-02-05, kl 18:41:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

(arg)söndag

'
Gårdagen såg ut såhär :)
Kusinen kom och vi åt tacco tillsammans, senare rullade danne och mac hem hit och hela kvällen tävlades det för full ruller. Vi hann med flera omgångar av både "med andra ord" och "vad ritar picasso", riktigt kul! Mycket skratt och ordtabbar. Måste säga att mac slängde ur sig de roligaste gissningarna iaf!
'
Just nu sitter jag och taggar inför kvällens step 2:a, wiiih. humöret börjar ta sig. Det har för övrigt varit en sån här riktigt argdag och jag har bara gått och vart arg på allt! SPECIELLT EFTER NATTENS BRAVADER NÄR SOVRUMMSGRANNEN HADE MEGAFEST! låg vaken fram till 1, vaknade igen vid halv 4 och somnade till sist om någon gång efter halv 5. däremellan trummades det med kastruller, smälldes i dörrar, sjöngs, skreks, slogs ja ni fattar. vaknade förbannad och tänkte NU J'VLAR! drog på den musik jag kunde komma på innehäll mest bas och drog upp volymen riktigt högt. såja. humöret gick upp av skadeglädje men sen kom tröttheten ifatt mig och jag blev arg igen. damn.
'
Men nu är jag (nästan) på topp, bara 1 timme till veckans höjdpunkt, sitter nästan och ler :) Dags att byta om! Efter passet bli det wallandermys med björklunds, kul kul.
'
Ha en fin kväll!
Kram Julia

SKRIVET: 2012-02-04, kl 16:41:49 | PUBLICERAT I: Kläder / Mode

4 månader senare

Som rubriken antyder var det hela 4 månader sen det hände något här på julias vita. trist.
Liten update
* skolan rullar på förvånansvärt bra
* jag saknar mina vänner i malmö
(känns som något i mitt liv saknas!!)
* hade en otroligt rolig helg i malmö förra helgen
* det är för kallt, vill till värmen
* träningen har kommit igång ordentligt, skönt
* söker just nu jobb (sugen på något nytt) till sommaren, än så länge utan framsteg
Kort sagt består dagarna av skola, familj, träning och shopping, inte jätteintresant för er kanske men vissa guldstunder inträffar och det är ju just de jag vill dela med mig av!
'
'
'
'
okej det var gårdagens med idag sitter jag med myskläder hihi
*
*
Sitter nu och myser i soffan med en kopp te och mörk choklad (kärlek!) och väntar på min fina kusin Jess. Det nalkas tjejkväll med tacco, snack, tända ljus och vår favorit Dirty Dancing, wiiih
*
*
Ha en fin helg, ladda ordentligt för ny vecka med nya möjligheter
Kram Julia

SKRIVET: 2011-10-06, kl 20:21:09 | PUBLICERAT I: Kläder / Mode

Working 8 to 11

SÅ mkt i skolan.
Kommer till skolan vid 8a och kan inte släppa tankarna om plugget förrens
jag ligger i sängen och ska sova.. Inatt drömde jag till och med om
hur friskis ock svettis skulle kunna förbättra sitt flöde inne på gymmet -
vi läser nämligen en logistikkurs som kretsar mkt kring flöden...
hahah sjukt
Kom iaf och tänka på min nya frisyr när jag såg den här bilden från
Nolle-P - måste säga att jag inte ångrar en sekund att 20cm rök.
Nu ska jag läsa lite strategi!
Ha en fin kväll :)
Kram Julia

SKRIVET: 2011-09-27, kl 21:21:52 | PUBLICERAT I: Lägenheten

"Grillkväll med älsk"



Här om kvällen hade Danne och jag en extra mysig kväll.
Det står en byggställning utanför vår lägenhet och när vi öppnar
våra fönster på den sidan är det lixom som en lång balkong..
Man kan säga att vi tog tillfället i akt och grillade på den!
Danne hoppade ut och grillade väldigt goda fläskkarreér!

Mys! Puss till Danne<3

Hoppas ni får en fin kväll :)
Kram Julia

SKRIVET: 2011-09-21, kl 17:08:51 | PUBLICERAT I: Allmänt

Pluggeliplugg



Och så var det det här med att göra flera saker samtidigt..
De senaste dagarna har linjär algebra snurrat runt som tusan i huvvet, dag som natt.
På fredag står kontrollskrivning på schemat och jag känner mig allt annat än förberedd :/
Har pluggat en hel del men denna matte är INTE enkel! Känner att jag måste pausa lite
från pluggandet ibland och då är träning perfekt, alldeles strax ska jag iväg på ett
step-pass :)

Samtidigt som jag står och läser lite satser och definitioner förbereds kvällens höstiga
rotfruktssoppa, jag värmer mig med en kopp te och taggar till med top 1-låten
"rolling in the deep". Skönt att man kan göra flera saker samtidigt (kan tillägga
att linjären blir mest lidande av detta "göra flera saker samtidigt" men det gör inget
just nu). :)

Nu måste jag verkligen springa iväg om jag ska hinna till passet!

Ha en fin kväll!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-09-17, kl 16:00:21 | PUBLICERAT I: Allmänt

Höstmarknad


Länge sen jag skrev något här nu, men jag känner faktiskt att jag vill skriva lite mer. Jag vill kunna gå tillbaka och se vad jag har varit med om och upplevt :)
.
Idag var mamma, mormor och jag på Färgaregården och strosade omkring på höstmarknaden. Vilken perfekt dag för lite marknad, int och skönt väder! Det var väldigt mysigt <3


Vi pausade med en liten fika.

Det jag fick med mig hem var en superdupergod senap (närproducerad från Kolmården)
och en skinnputs (haha av allt men kunde välja bland).
Farbrorn som sålde putsen sa årt mig att räcka fram skon så han kunde visa mirakelputsen
visst tänkte jag - gratis puts låter ju inte helt fel. Besöket slutade inte gratis då putsen var
otroligt bra så den fick följa med mig hem!

Vad som annars är vanligt förekommande på höstmarknader är ju naturligtvis
all höstens skörd! Skulle det inte varit så att jag precis fått en kasse med äpplen
av min fina vän Elin, kanske även lite äpplen skulle ha följt med hem.

Kände att det skulle vara mysigt med en liten höstfika - och vad passar inte bättre än
att baka en ...................... med de fina äpplena?! Är ni fikasugna är det bara att komma
över, fikat är klart och står på bordet!

ÄPPELKAKA! Mmmmm.

Nu måste jag fortsätta med allt jag har att göra, efter fikat har jag kommit fram
till dagens minst tillfredsställande punkt. p.l.u.g.g.

Ha en fortsatt fin dag!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-07-21, kl 23:09:11 | PUBLICERAT I: Allmänt

Stadium SportsCamp

Helluu :)
.
Nu är mina 3 veckor på SportsCamp över, jobbade sista dagen idag. Dessa veckor har varit underbara - trots de lite mer kämpiga stunder, men jag kan verkligen konstatera att allt det goda övervinner alla små twister/problem/å-nej-upplevelser vi stött på.
.
Första veckan rullade på som vanligt, inga direkt påpekbara händelser. Andra veckan däremot jobbade jag i samarbete med MIN STORA DAG (minstoradag.org). Jag, kicki och lisa tog alltså hand om en grupp på 19 st svårt sjuka barn. OCH VILKEN UNDERBAR, HEKTISKT (med tanke på alla mediciner hit och dit), LÄRORIK, KÄNSLIG OCH GIVANDE VECKA DET HAR VARIT! Denna vecka kommer jag att minnas i hela mitt liv. Barnen var änglar hela veckan, och föräldrarna var så tacksamma att det inte fanns ord. För många barn var det första lägret - eller över huvud taget de första stunderna de var ifrån föräldrar och assistenters, då de inte har kunnat på grund av sjukdomarna. Efter veckan tillsammans med barnen fick vi av organisationen ett varsit armband - och det var nästan att en tår föll nerför kinden av rördhet <3
.
.
.
Händelser jag vill dela med mig av:
.
På sportskyttet, "Kalle" 9 år med cancer
Vi sitter och pratar och jag får en fråga om vad man vinner om man får mest poäng. Jag svarar att man vinner äran, och förklarar att det är väldigt fint att vinna äran. Kalle tillägger; "Äran är faktiskt det bästa man kan vinna - för det kan INGEN ta ifrån en."
Jag och Kalle fortsätter att prata med varandra och jag säger till honom att de han sa var väldigt fint sagt. Han berättar då för mig att när han var 6 år fick beskedet om sin sjukdom var en väldigt tuff och hård period. Han sa att när de andra barnen var ute och lekte fick han stanna inne. Han var tvungen att ta det lugnt. "Istället för att leka och busa, brukade jag läsa böcker - och det är därför jag är så klok idag" avslutade han samtalet med.  Jag blev mållös.
.
Jag måste tyvärr avsluta inlägget här,  jag och mina syskon ska nämligen åka till Öland i morgon och vi har lite att packa klart (jag kommer att berätta vidare om dessa minnesvärda stunder).
Ha en fin kväll!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-07-14, kl 20:42:46 | PUBLICERAT I: Inredning

Sommarfint

Det var länge sen jag tittade in här!!
Sommaren bara springer fram..
Om jag kortfattat ska berätta vad som hunnits med under sommaren så har jag mestadels jobbat! Det har varit både med Chiquitaevent-touren, på Stegeborsgården och även på Stadium Sports Camp!
Jag kommer att ägna ett inlägg åt att berätta om veckorna på campen - de har varit underbara, speciellt denna vecka, vecka 3 (med speciella förhållanden).
Var på stan en snabbis här om dagen och sprang förbi detta söta somriga fat! Kände direkt att fatet var tvunget att bli mitt för att det skulle passa så bra i min för övrigt vita lägenhet :)
Ligger nu i soffan och lyssnar på lite skön musik, hat tänt några ljus och är mätt och belåten.
Känner för tillfället att det ända som saknas är min fina pojkvän <3
Hoppas ni med får en fin kväll!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-06-02, kl 23:21:50 | PUBLICERAT I: Allmänt

Mysig kväll vid Gransjönäsbadet

Älskling och jag åkte till Gransjönäsbadet och mumsade på lite tårta som blev över från min födelsedag. Danne var världens underbaraste på min födelsedag, han väckte mig med tårta på sängen som han hade bakat kvällen innan! På kvällen firade vi mig hemma hos mamma och pappa :)

Nä nu måste jag verkligen lägga mig! Uppstigning kl. 04.45 för en härlig resa ner till Kalmar för lite Bananlansering.. Längtar..(?)





Ha en fin kväll!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-05-23, kl 17:56:15 | PUBLICERAT I: Inspirerande mat

Helgen som gått


Fredag och lördag
Var det jobb som vanligt, denna gång i Norrpan vilket var vändigt skönt såhär i tenta-perioden. Jag var inte alls taggad på jobbet i helgen, men man kan ju inte alltid ligga på topp, dock visade det sig att dagarnas prestation inte alls var så tokig!

Lördag kväll
Lördag kväll spenderades tillsammans med min fina vän Elin, det är alltid lika kul att umgås med dig!! Vi började kvällen med att laga mat - Lax med klyftpotatis, tzatziki och en väldigt god sallad.
Med mätta magar gich vi ut på en härlig kvällspromenad som slutade på Fräcka. Vi tag lite efterrätt och även det smakade bra. När solen gått ner och det började bli lite ruggigt gick vi hem till mig igen och avslutade kvällen med en kopp te :) Väldigt mysig kväll!


Dags för lite mat :)


Haha.. hann hugga in på laxen innan jag fotade ;)


Smygfoto på mig när jag diskar :)

Söndag
Söndagen började inte allt för kul - Plugg.
Efter lunch kom älskling hem och vi hade bestämt att vi skulle ha en kväll bara vi och laga Tapas tillsammans. Maten blev så himla god att jag åt så mycket så jag nästan sprack! Vi åt vitlöksgratinerade champinjoner, tzatziki, vitlöksbröd, köttfärspaj, pesto-omelett, melon, vitlöksräkor och ost & kex! Efter maten gick vi ut på en promenad i kvällssolen för att smälta maten lite. Haha ingen av oss ville gå särskilt långt då båda längtade hem till efterrätten - Cremé Brulé a la Juliá. Den. Var. Goood.


Blivande vitlöksgratinerade champinjoner och Cremé Brulé.


Inte så snygg uppläggning men vi var för hungriga för det :)


Världens godaste!

Hoppas ni med har hatf en trevlig helg!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-05-12, kl 21:06:48 | PUBLICERAT I: Allmänt

Födelsedagskalas


Tårtan jag och älsk bakade tsm <3

Söndag
Älskling fyllde år förra veckan men eftersom både han och jag har fullt upp med jobb och skola firades han nu i söndags. Det var väldigt trevligt, vi var hemma hos dannes föräldrar ;)

Måndag
Danne och jag (mest jag) kände att vi inte hade firat honom bara han och jag, och att det skulle vara trevligt - så i måndags hade vi en pojk- och flickvänskväll :) Vi bakade tärta och gick ut och åt tillsammans. Kvällen avslutades med ett mysigt biobesök tillsammans med elin och martin :)

En liten update :)
Kram Julia

SKRIVET: 2011-05-05, kl 16:10:26 | PUBLICERAT I: Pyssel

FotoPyssel


Eget fotoalbum med de finaste och mest
betydelsefulla minnena

Har länge velat göra ett eget fotoalbum, tycker det är så mycket roligare att titta på bilder "in real life" än vad det är att titta på dem på datorn. Så - äntligen tog jag mig för att pyssla ihop ett album, det var riktigt kul :)
Måste strax kila iväg, ska på fadderutbildning i skolan, det säg att det ska bjudas på mat.. undra vad det kan vara?

I kväll blir det nog en rätt tidig kväll, för i morgon bär det iväg till Haninge för lite jobb!

Ha en fin kväll - för det ska jag ha!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-05-03, kl 19:51:42 | PUBLICERAT I: Allmänt

2011 uppdate


Idag köpte jag en kruka med tassar och planterade ner mina
örter i den - tycker det blev riktigt fint!

Hej kära bloggen!
Det har ekat tomt här inne ett bra tag nu.. men tro inte att det beror på att det inte finns något att skriva, för det finns det - så mkt att jag faktiskt inte tar mig tid till bloggen, utan till saker som jag prioriterar lite mer, t.ex kärleken, skolan, familjen, jobb i massor..

Jobb(en)
För några veckor sedan tog jag en tjänst som eventansvarig för Chiquita Kids Tour, ett event som skall hjälpa till att lansera den nya "kidsbananen" Chiquita har tagit fram.
I fredags ägde det första eventet rum i Västerås, det var spännande, lärorigt och väldigt krävande. På cupen blev jag även sjuk, inte alls så lägligt. Jag åkte hemifrån 06.15 på fredagmorgonen, för att arbeta till 19.00, efter passet väntade ett vandrarhem på mig i Västerås (trode jag) - med icke! Hade inte fått alla uppgifter så det var bara att börja leta hotell. Tillslut kunde jag checka in på Scandic - åt en tapas-buffe och tog ett varmt bad, kan lova att kroppen var lagom mör i detta skede. Jobbade även lördagen och sen bar det hem till Norrpan.
Så - detta är alltså mitt jobb nu framöver i 10 veckor, jobbar i städer allt från Haninge till Kalmar.
Kan ju tillägga att jag även jobbar extra som fritidspedagog (vikarie) på Karlshovsskolan, och som köksbiträde/receptionansvarig på Stegeborgsgården.. Juste, som servitris på CoffeeCow också. OCH SEN VAR DET JU SÅ ATT JAG LÄSER PÅ UNIVERSITET I FULLFART - 100%. Där har ni anledningen till att inte så värst mycket til spenderas på bloggen - men jag vill faktiskt lägga ner lite mer tid, för jag tycker det är skönt att skriva av mig lite :)

Nu ska jag faktiskt ta det lite lugnt :)
Take care!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-03-08, kl 19:55:35 | PUBLICERAT I: Lägenheten

Till min älskling

Detta inlägg vill jag ägna åt min älskade Daniel

Som ni kanske förstår har det varit väldigt mycket att fixa med de senaste

dagarna - allt med flutten och vad det har innburit...

Men - jag måste bara säga att vi har det underbart!

Goda middagar, mysiga kvällar, tända ljus, härliga mornar med massvis av pussar,

ja ni hör ju hur mysigt det låter :)

Daniel - Jag älskar dig!

Kram Julia

SKRIVET: 2011-03-03, kl 14:37:19 | PUBLICERAT I: Lägenheten

Flyttat till egen lya


"Flyttgröt" tsm med dannes familj <3
Som många av er redan vet har Danne och jag flyttat ihop. Vi har flyttat till en
alldeles nyrenoverat 2:a ovanför Världens Bar.
Vi började att flytta in sent natten till i fredags. D slutade nämligen jobbet 22.00
 och var tillbaka i Norrköping halv 11 - DÅ började vi att flytta ;)
I lördags kom först min familj och tittade in nya lägenheten, senare
kom dannes familj för att äta middag med oss. De hade med sig indonenisk mat
och det var Supergott! Allihopa trängde ihop sig vid soffbordet, vi hade nämligen
bara fixat två stolar, men det gjorde bara kvällen ännu mysigare :)
Jag är väldigt lycklig just nu, hoppas ni med har det bra!!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-02-21, kl 22:09:47 | PUBLICERAT I: School

Aviation and Global Warming

Som sagt; Aviation and Global Warming - är det som står på mitt schema just nu.
Plugg, plugg åter igen plugg.
Familjen = mamma, pappa, syster, bror och mina älsklingshundar har åkt till
Sälen och har det gött. De har ett välbehövligt sportlov, men det har
minsann inte jag. Istället roar jag mig med statistik, engelska och
industriell ekonomi. Dessa tre kurser står för stunden på mitt schema.
Skolan är för tillfället svår. Matten - jisses alltså, inte min starka sida.
SÅHÄR ÄR LIVET, man måste ha upp- och nergångar :) Ser ni bilden ovan,
, en himla massa strumpor som inte hittar sina kompisar,
eller - i mitt huvud - massa flerdimensionella stokastiska variablar
som julia inte hittar lösningarna till. Umpf.
Rubriken kommer från att jag just nu sitter och läser en rapport om ämnet.
Men nu är jag trött och vill inte vara ensam längre. Som tur är kommer D
snart - mys :)
Jag vet att detta var ett väldigt tråkigt inlägg,
men jag hinner tyvärr inte så mycket som jag egentligen vill, men snart,
väldigt snart, händer något SUPERLUPERDUPERKUL!!! Tanken på vad får mig
att bli väldigt glad :)
Hoppas ni har en trevlig kväll!
Kram JUlia

SKRIVET: 2011-02-15, kl 07:59:12 | PUBLICERAT I: Kläder / Mode

Frissan

Mitt i allt har det uppstått ett problem...
mitt hår ser ut som.. jag vet inte vad!
det är inte värt att visa så ni får heller
inte se ;)
Ska iaf iväg till frissan framåt lunch så
får vi se vad hon kan göra åt saken.
Visar en bild på min betydligt snyggare tjeja :)

Sally<3
Kram Julia

SKRIVET: 2011-02-13, kl 15:23:33 | PUBLICERAT I: Pyssel

Alla hjärtans dag


Paket till min fina. Han ska få det i morgon på alla hjärtans dag :)
Oj vilken dålig uppdatering.
Har iaf hunnit med väldigt mycket denna vecka!
- blivit uppgraderad till teamleader (coffeecow) ;)
- jobbat åt coffeecow
- firat pappas 60års dag
- träffat min fina kusin Jessica och gått en supermysig promenad vid Ågelsjön
- umgåtts med älsklingen
- SKOLA
Kram Julia

SKRIVET: 2011-02-06, kl 21:16:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

24 Månader

24 månader med finaste<3
2009-02-06

SKRIVET: 2011-02-02, kl 21:16:54 | PUBLICERAT I: Kläder / Mode

2011-02-02

"Man har inte misslyckats

förrän man har slutat försöka"

(idag låter jag citatet tala för sig själv).
Ikväll har jag bara tagit det lugnt - pysslat om mina naglar,
träffat min underbara kusin Jessica och påbörjat boken
"Dirty Dancing" som jag fick hen i brevlådan igår.
(hör (se?) och häpna, Julia läser en bok)...
Jag verkligen älskar filmen, har sett den minst 6 ggr
+ att jag och älskling har sett musikalen tillsammans
i London. Har ni inte sett den - SE DEN!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-01-31, kl 21:51:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

Storstädning

Städar rummet nu, behövdes en riktig uppfräshning.
Visar er resultatet sen, kan ju vara kul att se hur mitt
rum ser ut med :)
Dagens låt - Brother Bear - Send Me On My Way
Kram Julia

SKRIVET: 2011-01-30, kl 14:21:29 | PUBLICERAT I: Allmänt

I just had sex

Min lilla Älskling
Helgen har gått fort som tusan, redan söndag eftermiddag?!
Denna helg har jag iaf hunnit med många roliga och nödvändiga saker.
Lördag:
Började lördagen med att vakna upp med älskling (haha inte bäbisen utan Danne), vi gjorde oss i ordning och åkte in till stan för at fika med dannes mormor och morfar, trevligt :) De ville ge oss lite inredningsprylar, och det tackade vi så mycket för :)
Efter fikar bar jag mig av till Elin och hennes nyrenoverade hus - gud så mysigt det var!
Vi promenerade runt stömmen och hade så där trevligt som man bara måste ha ibland :)
På kvällen hjälpte jag min kusin Rebecca att storhandla (läs stor!), och medans hon plockade i allt i vagnen som hon behövde fick jag mysa med Bästa Luniis :)
Kvällen avslutades med god mat som pappsen fixat ihop - räkor, vitlöksbröd, avokado, ajoli, rökt lax och ostpaj, mumma :)
Söndag:
Vaknade även idag med älsklingen, det är så mysigt när han kommer från jobbet mitt i natten och kryper ner hos mig i min uppvärmda säng :) <3
Dagen började med skidskola i Yxan, och jag är precis hemkommen därifrån. ÄNTLIGEN kan båda barnen det viktiga i backen - ploga, svänga, stanna osv ;) Klirr i kassan för min del :)
Nu väntas snart lite besök så det är bäst att jag hoppar in i duschen!
(haha just det, titeln... kan inte rå för att jag gillar låten, trots den töntiga texten ;))
Kram Julia

SKRIVET: 2011-01-27, kl 19:40:01 | PUBLICERAT I: Kläder / Mode

Hallejulia


Har varit och lyxat till det lite idag.
PLUGG, PLUGG och åter PLUGG är det som står på mitt schema just nu.
Men mitt i allt plugg fick jag tid över till lite "skönhetsbehandling" ;)
Färgning av bryn och fransar, och noppring av bryn. Gud så jag njuter när
något pysslar om mig.. (helst älskling då men behandlingar över huvud
taget är väldigt skönt, avslappnande och skönt :)) Jag var på Make Up
Store, och jag kan varmt rekomendera dem för jag blev väldigt nöjd med
 resultatet :)
Nej hopp, nu är det dags att påbörja min engelska uppsats om
"airport security" som skall in i morgon. Hurry up!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-01-20, kl 21:58:41 | PUBLICERAT I: Inredning

Lägenhet på G

Bilden lånad från maritsvitaskrin.blogspot.com
Var och tittade på lägenheter idag. Det är 6 stycken precis nyrenoverade lägenheter
som ligger på Västgötegatan. Nu vill jag flytta kan jag säga!!! Gud så fina de var!!
Det är två stycken 2or som jag är intresserad av och herre jissunas vad svårt att välja!
En sak är säker - jag ska ha vit inredning (juliasvita.....)
Bilden visar bara på lite inspiration :)
Inflyttning 1 mars - here I come!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-01-17, kl 22:43:25 | PUBLICERAT I: School

Back to School

Som rubriken antyder; idag började skolan igen. Har haft ett väldigt långt och skönt jullov, hela 26 dagar!! Men nu är jag på't igen. Måste säga att det faktiskt är lite kul att vara tillbaka :) Något som är lite mindre kul är att en kurs jag kommer läsa är helt på engelska.. litteratur, föreläsninger, uppgifter, tentor, kommunikation osv, hur skall detta sluta? För att "komma igång" lite med engelskan köpte jag mig idag en grammatikbok med tillhörande uppgifter, bra där julia!!
Har även införskaffat mig ett träningskort på Medley. Körde första gympasset igåt tillsammans med pojkvännen, det var hårt! Det var det faktiskt, för idag har jag en väldans träningsvärk. Körde ett spinningpass idag "Cykel Aktivo", riktigt motiverande att man får se sin egna puls på storbildsskärm! ;)
Back to reality. At The moment I'm studying english!
Kram Juliis

SKRIVET: 2011-01-15, kl 17:04:30 | PUBLICERAT I: Inredning

Hylla över sängen

Varför "juliasvita"??
Bloggen döptes till juliasvita för att jag älskar all inredning som har med
vitt att göra!!!! Så enkelt är det :)
Bilderna ovan visar hur min hörnhylla som sitter ovanför sängen ser ut.
Hyllan var brun och ful och skulle slängas, men då röck fixar-julia in och
stoppade slängandet.. Här ska minsann ingen hylla slängas :)
Efter lite fixande och donande blev resultatet hyllan på bilden :)
Ljusstaken införskaffade jag mig förra veckan, kunde inte åka hem utan
den med mig kände jag!
Kram Julia

SKRIVET: 2011-01-14, kl 15:26:34 | PUBLICERAT I: Inspirerande mat

Laddar för längdskidåkning

Idag var jag ute på min första (eller okej 3:e) längdåkningstur! Lånade min fina pojkväns utrustning, tack Daniel!
Turen gick bra, dock var det tyvärr inte det bästa fästet under skidorna, vilket gjorde det väldigt jobbigt för armarna (höll även på att inte komma uppför den lilla, ända, backen som fanns, tur att det inte var fler!)
Saknar tiden då jag var "vältränad", kände att konditionen inte var på topp ;)
Iaf, för att ladda upp till denna runda åt jag havregrynsgröt till frukost toppad med kiwi och en skvätt mjölk :)
Ett litet tips är att behålla kiwiskalet på då man får i sig tre ggr så mycket fibrer jämfört med utan skal, + att man slipper förlora de c-vitaminer som sitter precis under skalet. ;)
Kram Julia

SKRIVET: 2011-01-14, kl 15:15:37 | PUBLICERAT I: Inspirerande mat

Middag a'la Julia

Tomatsallad med lite rödlök, salt och peppar
Fetaostgratinerad laxfilé med ungsrostade rotfrukter
Testade en ny rätt idag, tänkte på min bror som ÄLSKAR allt som har med fetaost att göra, och utifrån detta blev det matrännen ovan. Det var gott, uppskattades väldigt av familjen (själv är jag inte jätteförtjust i feta, men det var absolut ingen dålig smak på maten :))
Kram Juila

SKRIVET: 2011-01-13, kl 16:10:00 | PUBLICERAT I: Utomhus / Natur

Promenad med fina sally

Fina Sally, och jag förstås :)


Sally bestiger berg!

Solen går ner och Sally posar <3

Huset :)

Skymtar jag en Sally? ;)
Sally och jag bestämde oss för att gå ut en sväng i det fina vädret. Sagt och gjort! Haha vilken himla fotoschenick hon är! Hoppas ni har haft en trevlig dag :) Nu måste jag laga klart maten.. Ni får se senare vad det bjuds på ikväll!
Kram Julia